خانه / بيماري هاي زنان / نیازهای غذایی برای زنان سالمند!!

نیازهای غذایی برای زنان سالمند!!

مجموعه: بهداشت زنان

مصرف غذاهاي مغذي كه در دوران پيري توصيه ميشود

مصرف غذاهاي مغذي كه در دوران پيري توصيه ميشود

نیازهای غذایی برای زنان سالمند!!

هنگامی که سن زنان بالا می‌رود، نیازهای غذایی آنها تغییر می‌کند. یک رژیم غذایی سالم همیشه مهم است؛ اما برای زنان با افزایش سن حتی مهم‌تر می‌شود.

 

زنان سالمند باید این نکات را در تغذیه خود رعایت کنند:

* دریافت روزانه دست کم ۱۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم، که می‌توان آن لبنیات و سبزی‌های دارای برگ سبز یا مکمل‌های غذایی آن به دست آورد.

* دریافت روزانه ۸ میلی‌گرم آهن- که برای کمک به تولید سلول‌های خونی لازم است. منابع سالم آهن شامل غلات صبحانه غنی‌شده، اسفناج و حبوبات است.

* محدود کردن دریافت چربی ‌اشباع شده و چربی‌ ترانس.

* محدود کردن دریافت نمک و قندهای اضافی.

* دریافت مقدار کافی فیبرهای غذایی.

 

منبع: bemanta.ir

همچنین ببینید

دانستني هاي جنسي زناشويي

بارداري خارج رحمي چيست؟

مجموعه: دانستنیهای جنسی بارداري خارج رحمي چطور درمان مي شود؟ بارداري خارج رحمي چيست؟ اگر تخمك …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image